Когато използваме думата легал, няма начин да я комбинираме в едно изречение с думата влакове. Ясно е, че за да „удариш” влак, това не е поръчка, а свободата, която сам си планираш, кога да осъществиш.
Зад бомбенето на влакове стоят много повече неща от това просто да отидеш на мястото и да го изпръскаш със спрея. То си е нещо като ловуване между самия теб и жертвата- влак.
Самото планиране да драскаш върху влаковете включва неща от типа наблюдение и набелязване на вагони, проучване на разписания на влакове и маршрута им, защото все пак искаш да знаеш кои са локациите, през които ще мине графита ти. До тук минимум няколко нощи. Понякога се налагат и пътувания по 200 километра за влак с кола. Проверки на самите депа, хора във влаковете и подсигуряване на местата за бягство. Оглеждаш се за присъствието на охрана. Ако ще рисуваш в депо – откъде се влиза. Понякога се налага да гледаш картите през Google Earth и ако имаш човек, да получиш малко вътрешна информация.
Идва момента, в който трябва да си направиш скицата така, че тя да е максимално опростена, за да не се мотаеш много в рисуването й. Но тя все пак трябва да поддържа някакво ниво.
Идва и нощта, в която ще белязваш вагона. Излизаш в малките часове на нощта. Трябва да си максимално предпазлив и тих, за да не те хванат „жепейците” или някоя патрулка. Слагаш качулката. Действаш. Правиш си бомбата и изчезваш. Доволен.
Това би трябвало да ти се случи безпроблемно, ако планираш всичко. Но не винаги става така. Има безкрайно много истории с инциденти и пострадали райтъри, заради тази глътка въздух, която искат да поемат. Гонки с полицията, в случай че те хванат, арести, гадости.
Друга част от бомбинга са и метрата. Всяка година десетки артисти губят живота си в тунелите, там е още по трудно, разбиват се шахти, катинари, врати, шансовете да изскочи влак и да те отнесе също са големи.
Рисуването на влакове и метра не е детска игра. Трябва да знаете, какво правите и защо го правите!
ВСИЧКИ СНИМКИ НА ВАГОНИТЕ МОЖЕТЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ В ГАЛЕРИЯТА ТУК.
If time is money you’ve made me a weitahler woman.